Ana içeriğe atla

Ceza Usul Hukuku

İhbarla şikayet arasında fark var.

Şikayet yazılı yapılır.

Şekle uymayı düşünmeye teşvik eder.

Yargıtay kurallara uymaz altındaki hakim savcı yok sayar bu usul kurallarını.

Sorgusu yapılmamış kişi hakkında kamu davası açılamaz.

Usüle uymak temel hak ve özgürlükleri garantisidir.

Hukukçunun herşeyden önce kanuna uyması gereklidir.

Parlementonun yapmış olduğu ceza kanununu uygulamama gibi bir lüksü yok.

Hakim,savcılar gerekçe yazmıyorlar.Yazmaları gerekir.

Delilleri karartacaksın o nedenle tutukluyorum gibi.

Usül şekildir.Yöntem bütündür.

Yargıda şekil temeldir.

Aynı mahkemelerin dairelerinde farklı usül var.

Kanuna sahip çıkılmıyor.

Barolar savunma haklarıyla ilgili büyük tahribat yaptı.

İş yükü için uzlaşma getirildi.

Kamu davasının açılmasının engellenmesi.

Hükmün açıklanmasının geri bırakılması.

528 kişi Yargıtay'da.

Ceza Muhakemesi 3 evreden oluşur.

Suç haberinin alınmasıyla başlayıp,bir hükümle sona eren.İddia,savunma,yargılama niteliğinde işlemler yapılıyor.

1)Soruşturma:Polis,jandarma harekete geçti.

2)Ara Muhakeme evresi:İddianame evresi.

3)Kovuşturma evresi:

Yargılamayı yapacak hakime değil başka bir hakime iddianamenin inceletilmesi gerekiyor.

Eski kanunda 2 evre vardı.

1)Hazırlık Soruşturması

2)Son Soruşturma:Ara Muhakeme+Kovuşturma

Öğrenme şekilleri suç haberini alma:1)İhbar 2)Şikayet

Sınavda mutlaka sorar.

İhbar nedir şikayetten farkı nedir?

Uygulamada bilinmemektedir.

İhbar hiç bir şekle bağlı değil.

Süresi yoktur.

Bütün suçlar ihbarla bildirilebilir.

Telefonla,mektupla ya da gazeteden köşe yazısıyla ihbar edebilirsiniz.

İsimsiz olabilir.

Adli işlemler o ihbarla başlamıştır.

Kamu görevlisiyle ismini verirsen işin zorlaşır.

Devlet memurunu korumak için her türlü taklayı atar.

1913'te İttihat ve Terakki memurunu korumak için her türlü taklayı atıyor.

4483 sayılı kanun Valiye,kaymakama yamuk yap yandın.

Savcılığa 100 metre işkence yapan polis mahkemeye getirilemiyor.

Selçuklulardan itibaren bu böyle.

Devlet bizi korumak için var.

Milli irade halktır.

Fakat halka zulüm yapılıyor.

Kamu görevlileriyle haşr neşir olurken dikkat etmek lazım onlar güçlüdürler.

Şikayet sadece takibi şikayete bağlı suçlar için geçerli olur.

Taksirle yaralamanın soruşturulması ve kovuşturması şikayete bağlıdır.

Şikayet 6 ay içinde ve yazılı olacak.

Zamanaşımı süresi içinde her zaman ihbar yapılabilir.

Neden bir suç şikayete bağlı hale getirilir?

Yayılması vukuundan beterdir.

Bazı suçlar devlet için önemsizdir.

Hergün pek çok hakaret suçu işlenmektedir.Takibi mümkün değil.

6 aylık şikayet süresini geçirirseniz şikayet yetkiniz olmaz.

Takibi şikayete bağlı suçlarda genelde uzlaşma söz konusudur.

Ahlaka aykırı konularda uzlaşma olmaz.

Suç haberi alındıktan sonra polis ya da jandarma

Önce ve sonra alınan önlemler var.

Önleme amaçlı olabilir.

İstihbarata dayalı suç öncesi araştırmalar.

Suçu önleme araştırmaları.

Bütün işlemler ceza muhakemesine göre yapılır.

Polis vazife ve salahatlar hakkında kanuna göre yapılır.

İstihbari faaliyetler soruşturma evresi gibi sunulmaktadır.

CMK'ya aykırı bir unsur Polis vazife ve salahatlar hakkında kanuna göre uygundur.

Ciddi insan hakları ihlaline yol açmaktadır.

PVSK Cmk'nın yerine geçmiştir.

Dünya'da da bu böyle İspanya'da Fransa'da Almanya'da.

Önleme işlemleri CMK'nın önüne geçiyor.

Tape,tape,tape şuanki yargılamalar.

Suç öncesi araştırmalar asla Ceza Muhakemesinin konusunu oluşturmaz.

Tutuklamanın ,aramanın konusu olamaz.

Savcı iddianamesine dayanak yapmaktadır.Suç önleyici araştırmaları.

Suçun unsurları tartışılmış olsun 1 tane iddianamede.

Deliller tartışılmış olsun.Bunlar yok.

Ek iddianame diye birşey yoktur.

Savcı lehe de delil toplamalıdır.

Asıl yetkili savcı savcının yardımcısı kolluk.

Gizlilik kararı diye birşey yok.

Avukatın bilgi almasını engelleyemezsin.

157.madde gerekçesi lekelenmeme hakkını garantiye almak için.

Savunma hakkına zarar vermemek gerekiyor.

Adil yargılama beklenemez,sebebi kanunların uygulanmaması.

Anayasa mahkemesi var.Yargıtay var .

Eninde sonunda iş Yargıtaya gidecek.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İş Hukuku

1.Bölüm Bireysel ve toplu iş hukuku olarak 2'ye ayırıyoruz.Bu dönem göreceğiz. İşçi işveren ilişkilerini düzenler. 2.kısım sendika ve toplu sözleşme Bireysel olarak güçlü bir şekilde savunamayacağı için sendikaya ihtiyaç duyuluyor. Kaynaklar-Ulusal ve Uluslararası Kaynaklar Ulusal kaynaklar-Resmi ve Özel kaynaklar Resmi kaynaklar:Anayasa Kanun Tüzük Yönetmelik Tekstil iş sendikası 100 kişilik fabrikada en az 51 işçi olması gerekiyor TİS için. Hangi hukuk kaynağını uygulayacağımızı neye göre belirleyeceğiz? İş sözleşmesi ile toplu iş sözleşmesi arasında hiyerarşik norm var mı? Toplu iş sözleşmesi genel nitelikli İlk sırada toplu iş sözleşmesi geliyor. Derslerde iş sözleşmesiyle ilgileneceğiz. Bireysel iş sözleşmesi %20 toplu iş sözleşmesi %15 hangisi geçerli olacak? Böyle durumlarda işçiyi hangisi koruyacaksa o uygulanacak. İç yönetmelik - personel yönetmeliği İç yönetmelik  bir işveren var tek taraflı düzenleme yapıyor. Personelin uyması gereken

Eşya Hukuku

Ayni hak nedir? Anlamı nedir? Hakim olan temel ilkeler Şekli eşya hukuku Zilyetlik ve tapu sicili Şekli fiili durumların korunması Ayni hakkı görürken taşınırda zilyetlik taşınmazda tapu taşınırların rehni zilyetliğin ne olduğunu bilmemiz gerekiyor Önce zilyetlik sonra tapu sicili Zilyetlik=Basit gibi görünen çok tartışmalı olan soyut hükümlerdir.Osmanlıca bir terimdir.Hukuki bir hakla ilgisi yoktur.Fiili durumu ifade eder.Bir takım hukuki sonuçlar bağlamış.Birkaç ayrı ihtiyaç var bu kavram için.2 kişi rehin aldım diyor ispat açısından kolaylık.Fiili hakimiyeti almadan ispat bekliyoruz.Karine diyoruz.Toplumda anarşi çıkmaması için.Zilyetlik toplumsal düzenin korunması için hukukun korunması.Zilyetlik bir tür haktır der öğreti.Medeni kanun ayni haklar içerisinde düzenlememiş.Geçici olarakta olsa hukuk düzeni tarafından korunur.Zilyetliği kaybettirerek ayni hak kazanabiliyorsun.Anlaşmak yetmez zilyetliğin geçmesi lazım.Mülkiyet geçirme fonksiyonu.Fiili hakimiyet önemli.Zilyetliğin özü bu